בניית דגמים ומודלים תלת מימדיים מיועדת למגוון שימושים ומשרתת לקוחות כגון אדריכלים, מעצבים תעשייתיים, אנשי פיתוח בכל התעשיות, לרבות תעשיית הביטחון, מעצבי צעצועים, מתכנני ומעצבי מודלים לצרכי רפואה ולמגוון צרכים ושימושים אחרים.

במשך שנים ארוכות נאלצו אדריכלים, מעצבים ומפתחים להסתפק בבניית המודלים באמצעות עיבוד שבבי אך עם התפתחות מדפסות התלת מימד נפתחה בפניהם קשת רחבה של אפשרויות.

כיום, ניתן באמצעות חברת DFUS3D להדפיס מודלים פשוטים או מורכבים, במגוון חומרים וגוונים, עד גובה 1.20 מ’ וקוטר 1.06 מ’. בתהליך הדפסת המודל נעשה שימוש בחומרים שונים בהתאם לצרכי ודרישות הלקוח כאשר המודל מודפס שכבה אחר שכבה, ברמת דיוק גבוהה במיוחד.

הדפסה תלת מימדית – פתרון מושלם למעצבים ואדריכלים

הדפסה תלת מימדית של דגמים ומודלים נחשבת לפתרון היעיל, הנוח והמדויק ביותר עבור מעצבים, מפתחים ואדריכלים. המודלים מתקבלים ברמת דיוק גבוהה שקשה להשיג בשיטות אחרות הקיימות בשוק, ובהתאם לצרכי הלקוח ניתן לבנות מודל איכותי ועמיד מחומרים שונים, קשיחים או רכים.

חשוב לציין כי בניית מודלים ודגמים באמצעות הדפסת מודלים בתלת מימד, מאפשרת ליצור דגמים מורכבים על מנת לבחון את עמידותם וכדי לאפיין את המוצר ולהגדיר את החומרים הנדרשים לייצור בהתאם לאופן השימוש במוצר.

כמו כן, הדפסת מודלים בתלת מימד מאפשרת לבדוק את יתרונות המוצר באופן מוחשי, להציגו בפני משקיעים, יזמים ולקוחות שונים, וכך ניתן להתקדם בפרויקט עליו עובדים. אחרי ההדפסה ניתן, במידת הצורך, ללטש את הדגם ולצבוע אותו בהתאם לצרכי הלקוח.

ראייה ויזואלית של המוצר

מדפסת תלת מימד מאפשרת לבנות דגמים לבחינה מדויקת של המוצר הנמצא עדיין בשלבי פיתוח. לכן, חברות ויזמים המפתחים אב טיפוס נעזרים בציוד המתקדם ובמקצועיות של חברת DFUS3D כדי לבנות דגמים ראשוניים של המודל, על מנת להפעיל עליו לחצים כדי לבדוק את עמידותו בטמפרטורות שונות, ועל מנת לבדוק את הפונקציונליות שלו בהתאם לתוצאה הסופית הנדרשת.

כאמור, עד לפני מספר שנים ניתן היה לבנות מודלים רק באמצעות מכונות עיבוד שבבי (CNC) ובעזרת טכנולוגיות ייצור מסורתיות נוספות. בניית דגמים במכונת עיבוד שבבי מחייבת הכנת קובץ תיב”מ, ניתן להכין מודל תלת מימד ממגוון חומרי גלם כמו עץ, אלומיניום, פוליאוריטן, MDF, פליז ועוד. במכונת עיבוד שבבי מכניסים חומר גלם למכשיר ומכרסמים ממנו חומר על מנת לקבל דגם מדויק בהתאם לשרטוט. את הדגם נהוג ללטש ולצבוע בהתאם לצרכי הלקוח.

כיום, ניתן להדפיס מודלים גם באמצעות הדפסה בתלת מימד, חלופה משתלמת, זולה ואיכותית יותר בהשוואה לעיבוד שבבי וכרסום CNC.

הדפסת מודלים באמצעות מדפסת תלת מימד מאפשרת לבנות דגמים ומודלים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, יש להכין קובץ תיב”מ, ניתן להמיר שרטוט לקובץ המתאים למדפסת. הלקוח יכול לבחור מתוך מגוון רחב של חומרי גלם, ביניהם PLA, ABS, NYLON, TPE, וחומרים מיוחדים דמויי עץ, מתכת וזכוכית.

לקריאה בנושא החומרים הפופולאריים המשמשים להדפסות תלת מימד היכנסו לכאן!

הדפסת דגמי ענק

חברת DFUS3D הרחיבה לאחרונה את קווי הייצור שלה עם מדפסת תלת מימד חדשה, מהגדולות מסוגה בעולם, באמצעותה ניתן להדפיס מודלים ודגמי ענק. למדפסת החדשה משטח הדפסה גדול בקוטר של 1.06 מ’ וגובה של 1.20 מ’. כך, יכולים אדריכלים, מעצבים ומפתחים לבנות מודלים ויזואליים כדי להציג תכנון הנדסי של מבנה וללמוד על תכונותיו, וכדי לייצר מודלים ודגמי אב טיפוס למגוון שימושים וצרכים תעשייתיים.

כיום נהוג בשלבים מקדימים של פיתוח מוצר חדש, בניית מודל הנדסי או עיצוב מוצר חדש, להדפיס את המודל בתלת מימד על מנת לבדוק את יתרונותיו ותכונותיו. כמו כן, בניית דגמים גדולים באמצעות הדפסה תלת מימדית מאפשרת להציג את הדגם בפני משקיעים פוטנציאליים או להציגו לפני קהלי יעד שונים, לדוגמה הצגת בניין מגורים יוקרתי בפני לקוחות פוטנציאליים המעוניינים לרכוש נכס או הצגת אב טיפוס בפני משקיע.

לסיכום

להדפסת מודלים בתלת מימד שימוש רב בקרב אדריכלים, מעצבים ומפתחי מוצרים. באמצעות המדפסת של חברת DFUS3D ניתן להדפיס מודלים ודגמים עמידים מחומרים שונים, ברמת דיוק גבוהה, למגוון שימושים ובהתאמה מלאה לצרכי הלקוח.

לקריאה נוספת שיכולה לעניין אתכם בנושא שיטות להדפסה בתלת מידע לחצו כאן!

רוצים להזמין דגם תלת מימד באיכות מצויינת? צרו איתנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם!