בכל פרויקט בנייה יש להכין מודל אדריכלי תלת מימדי כאמצעי המחשה נוח ויעיל ולמטרות שיווק של הפרויקט.

מודל אדריכלי מסייע גם לכל המעורבים בפרויקט לבחון אותו בקנה מידה מוקטן כדי לקבל החלטות חשובות בנושאי בטיחות, גימור, חומרי בנייה, עיצוב ועוד.

בניית מודלים אדריכליים אינה משימה פשוטה, בעבר היה נהוג לתכנן ולייצר את המודל בעבודת יד על ידי אמנים מוכשרים המתמחים בכך, וכל בניית מודל אדריכלי ארכה ימים ארוכים כדי להגיע לתוצאות מדויקות ומרשימות.

כיום, יש שיטות חדשניות לבניית מודלים ודגמים, ובאמצעות מדפסות גדולות בטכנולוגיית תלת מימד ניתן לבצע בניית מודלים במהירות וקלות ולייצר את הדגם בדיוק גבוה ובעזרת חומרי גלם שונים, בהתאם לצרכי האדריכל.

אמצעי מתקדם ואיכותי להמחשת פרויקט בנייה

אדריכלים, סטודנטים לאדריכלות ומחלקת המכירות של חברות בנייה זקוקים למודלים תלת מימדיים כאמצעי המחשה יעיל ואפקטיבי להצגת פרויקט הבנייה.

הצגת המודל האדריכלי במשרד המכירות של הפרויקט מסייעת לאנשי המכירות להציג את הבניין לפרטי פרטים, המודל עושה רושם רב על הלקוחות. כמו כן, הצגת המודל במשרד תורמת לקידום המכירות בפרויקט, בין אם זה בית משותף ובין אם משווקים חנויות וחללי מסחר במבנה מסחרי.

כדאי לדעת כי במקרים רבים יש לבנות את המודל חודשים מראש לפני תחילת הפרויקט, וזאת על מנת להמחיש אותו בפני ועדות תכנון ובנייה, יזמים, משקיעים פוטנציאליים, לקוחות סופיים המעוניינים לרכוש נכס למגורים או להשקעה וכן בפני קבלנים וחברות בנייה.

ניתן להגיע לתוצאות מדויקות ומפורטות של הפרויקט, ולבנות מודל מפואר הכולל מפרטים טכניים של דירות כמו מראה עם השתקפות, רהיטים, מוצרי חשמל וכדומה.

כמו כן, ניתן לבנות מודל עם אנשים, מכוניות, צמחייה עשירה, תמרורים וכיוצא בזה.

שיטות לבניית מודלים אדריכליים ודגמים נוספים

חשוב לציין כי יש מגוון שיטות וטכנולוגיות ייצור המתאימות עבור בניית דגמים ומודלים תלת מימדיים, לכן חשוב לקבל החלטה נכונה ולבחור בטכנולוגיית הייצור המתאימה ביותר עבור האדריכל.

כאמור, אם בעבר היה נהוג לתכנן ולייצר את המודל באמצעות אמנים מודליסטיים המתמחים בבניית מודלים תלת מימדיים לאדריכלים, הרי כיום ניתן באמצעות מדפסת תלת מימד להגיע לתוצאות מרהיבות במהירות, בדיוק גבוה ובמחיר משתלם יותר.

כיום, רוב האדריכלים פונים לחברה המתמחה בהדפסת מודלים בתלת מימד מאחר וניתן תוך זמן קצר יחסית לקבל את הדגם הנדרש, וליהנות מתוצאה מדויקת ואיכותית במחיר שווה לכל כיס.

חברה מקצועית מציעה בין היתר גם שירותי בניית אב טיפוס והדפסת דגמי ענק כדי להמחיש דגמים באופן ויזואלי וכדי לבחון את המודל מבחינת עמידות, לחצים, עיצוב ועוד.

את המודל האדריכלי ניתן לייצר מחומרי גלם שונים כגון ABS, PLA, TPE, חומרים המדמים עץ, מתכת, זכוכית ואבן, וניתן לבחור בצבעים שונים או לצבוע את הדגם לאחר הדפסתו.

לסיכום, הדפסת מודלים אדריכליים בתלת מימד נמצאת בשימוש נרחב בקרב אדריכלים וחברות בנייה, ניתן לבנות דגמים תלת מימדיים בגודל ענק להמחשת הפרויקט בפני משקיעים ולקוחות פוטנציאליים, וכדי למוד על תכונות המבנה ההנדסי.

אם יש לכם שאלות נוספות בנוגע לבניית מודלים אדריכליים, צרו איתנו קשר ונשמח לענות לכל!