כל אדם נתקל בחיי היום יום באתגרים וצרכים שונים ומגוונים. במהלך ההתמודדות עולים רעיונות ופתרונות יצירתיים שיכולים לשפר ולשדרג את חיי היום יום של אדם ספציפי ושל אנשים נוספים שמתמודדים עם אותם דברים.

עד לפני מספר שנים, אדם שהגה רעיון ולא מצא מענה בשוק המוצרים הקיימים היה צריך ידע מקצועי וממון רב על מנת להוציא לפועל ולממש את הרעיון שלו.

יצירת דגם ובניית אב טיפוס הייתה כרוכה בעלות כספית גבוהה ובידע מקצועי נרחב בתחום ובטח שלא היה קיים דבר כמו הדפסת מודלים בתלת מימד.

לאחר יצירת הדגם, כדי לייצר מספר אבי טיפוס מהמוצר היה צורך להקים פס יצור שלם הכרוך בעלות כספית מאוד גבוהה שלא הייתה משתלמת ללא כמות מינימלית נדרשת לייצור.

אדם פרטי שהיה מעוניין לייצר מהרעיון שלו כמה יחידות לשימוש עצמי לרוב לא יכול היה לעשות זאת.

הדפסת מודלים בתלת מימד

כיום, ייצור בתלת מימד נותן מענה פשוט ע”י הדפסת מודלים בתלת מימד, זול ונוח לשוק המקצועי ולשוק הפרטי כאחד. התוכנות להדפסת מודלים תלת מימדיים הפכו להיות פשוטות לשימוש ונגישות.

על ידי חיפוש קצר ברחבי האינטרנט ניתן בקלות למצוא מדריכים ללימוד עצמי של התוכנות וכך ליצור קובץ תלת מימד המאפשר הדפסת מודלים.

מאחורי כל תוכנה ישנן נוסחאות מתמטיות שהופכות תרשימים טכניים לרשימות של קוארדינטות במרחב. המחשב מתרגם אותן לקוד הדפסה ושולח למדפסת הוראות לבניית אב הטיפוס.

בין התוכנות הפופולריות להדפסת מודלים בתלת מימד, ניתן למצוא את SolidWorks, Google Sketchup, TINKERCAD ו- Rhino 3D.

ברשת קיימים אתרים רבים המציעים שיתוף של קבצי תלת מימד המוכנים כבר להדפסה. לעיתים אפשר למצוא מענה לצורך על ידי מוצר שאדם אחר כבר תכנן ובחר לשתף בו אחרים.

במקרה זה ניתן לשלוח קובץ מוכן כבר להדפסה ואז לבדוק אם המודל עונה על הצורך הפרטי.

לאחר יצירת שרטוט מוחשב ניתן לעבור לשלב ייצור המודל בתלת מימד.

מה חשוב לדעת כשמדובר על הדפסת מודלים תלת מימדיים?

כאשר מדובר על הדפסת מודלים תלת מימדיים, יש לחשוב על אלו קריטריונים המודל צריך לענות: חוזק מכאני, גמישות, פני שטח, עמידות בטמפרטורה, סביבת העבודה ועוד. לפי הקריטריונים הנדרשים יש לבחור את החומר המתאים לייצור.

לאחר בחירת החומר המתאים יש לבחור את מאפייני ההדפסה. לדוגמא, עבור חלקים בעלי חוזק מכאני גבוה מומלץ לבחור חומר קשיח בעל עמידות גבוהה ולבחור במילוי של 100% על מנת שהמודל יהיה מלא מבפנים וכך חזק יותר.

במהלך ייצור המודל בתלת מימד המדפסת יוצרת שכבה על שכבה. בהתאם לרזולוציה שנבחרה יקבע עובי השכבה.

לאחר סיום הדפסת המודל, ישנם מצבים שיש צורך בשיוף קל של המודל והסרת תמיכות.

בסיום שלב זה בודקים את התאמת המודל ומידותיו לצרכים להם הוא מיועד. לעיתים, לאחר ההדפסה עולה צורך בתיקונים והתאמות של הקובץ והדפסה נוספת כדי לתת מענה מדויק לצרכים להם יועד המוצר.

לאחר סיום הדפסת המודל ושביעות רצון מהתאמתו לצרכים, אם יש צורך במספר יחידות לא גדול, ניתן לייצר את כל הכמות באותה שיטת הדפסה.

ההדפסה בתלת מימד הנה שיטה זולה יחסית ומהירה. היא נותנת מענה טוב וחוסכת צורך בהקמת פס ייצור תעשייתי יקר.

הדפסת מודלים בתלת מימד הנו שלב מאוד מעניין ומתגמל בתהליך הפיתוח. הדפסת אבטיפוס ראשוני הנו שלב חשוב המאפשר את המשך הפיתוח ובניית אבי טיפוס ודגמים נוספים עד לקבלת המוצר הסופי.

לקריאה על חומרי הגלם להדפסה תלת מימדית לחצו כאן

מעוניינים בדגם תלת מימד באיכות מעולה? התקשרו אלינו ונשמח לעזור בכל התהליך – דפוס 3D!

מה נקבל במסגרת שירותי הדפסת תלת מימד? שלבים בפיתוח מוצר תלת מימדי