כיום עושים שימוש במגוון חומרים להדפסת תלת מימד. השימוש במבחר חומרים הרחב מאפשר התאמה אישית מושלמת בין סוג החומר לצרכי הלקוח ומאפייני המודל. החומרים השונים להדפסת תלת מימד מאופיינים על ידי טמפרטורות התכה שונות, חוזק או גמישות, עמידות לאורך זמן, רמת דיוק בהדפסה, רמת גימור וברק.

חומר הגלם מגיע בצורת סליל ארוך (FILAMENT) אשר מוזן לתוך המדפסת ומותך לצורך הדפסת המודל אשר נבנה שכבה אחר שכבה.

שני החומרים הנפוצים להדפסת תלת מימד הם PLA ו-ABS.

PLA הנו חומר ידידותי לסביבה המופק מגרעיני תירס. הוא חסר ריח ואינו נוטה להתעוות במהלך ההדפסה. החומר חזק ונוקשה יותר מ-ABS ויכול לבוא במגע עם מזון. קיים במגוון רחב מאוד של צבעים.

ABS הנו חומר עמיד מאוד מבחינה מכאנית ועמיד בטמפרטורה גבוהה יחסית. חומר זה ניתן להברקה ע”י אצטון. הוא פחות “פריך” מ-PLA ולכן מתאים יותר לייצור דגמים מכאניים. קיים גם ABS מעכב בעירה שמתאים לשימוש בסביבה חמה וליצירת זיווד אלקטרוני.

Nylon הנו חומר רב תכליתי להדפסת תלת ממד, צבעו של החומר טבעי עד לבן ובעל פני שטח מעבירי אור. ניתן לצבוע חומר זה באמצעות צבעים. החומר אינו מתמוסס באצטון ובחומרים מבוססי נפט. חומר זה הנו בעל חוזק מכאני רב, בעל גמישות ועמידות גבוהה. ישנם מס’ סוגי ניילון: BRIDGE- חומר זול יחסית, חזק ונוח להדפסה. ניילון 618 – חומר זה חזק מאוד, בעל ספיגה נמוכה של מים ובעל שקיפות גבוהה. ניילון 645 – הנו הניילון החזק ביותר, המשלב עמידות גבוהה בטמפרטורה ומומלץ מאוד לבניית דגמים מכאניים הנמצאים תחת לחץ.

TPU הנו חומר גמיש הדומה לגומי. נועד לייצור דגמים הניתנים לכיפוף או מתיחה. בתעשייה משתמשים בו לייצור כיסויים לטלפונים ניידים, חגורות וכו’.

LAYWOOD הנו חומר הדפסה דמוי עץ אשר נותן למודלים מראה ומרקם עץ הדומה לסיבית. החומר גם מקנה למודלים תכונות דמויות עץ נוספות, כגון היכולת לחיתוך, שיוף וטיפול בהתזת חול. חומר זה מאפשר הדפסה של דגמים בעלי מראה ייחודי.

LAYBRICK הנו חומר הדפסה אשר נותן למודלים מראה ומרקם של אבן תוך כדי שמירה על התכונות הפלסטיות, הדבר הופך אותו לאידיאלי למודלים בתחום העיצוב והאדריכלות. דגמים המיוצרים מחומר זה ניתנים לצביעה, עיבוד, שיוף וטיפול בהתזת חול.

BENDLAY הנו חומר שקוף ביותר אשר מעביר מעל 90% מקרני האור, חומר זה דיי גמיש, עמיד ואלסטי. הוא אינו רעיל ומשמש לייצור כלי בית ומכלי מזון.

POLYCARBONATE הנו חומר חזק ועמיד ביותר למכות. הוא בעל עמידות לטמפרטורות גבוהות יחסית ליתר חומרי ההדפסה. חומר זה ניתן לכיפוף כשהוא קר ללא היווצרות סדקים או שברים.

HIPS דומה מאד ל-ABS. ההבדל העיקרי הוא ש-HIPS עושה שימוש בממיס מסוג לימונן בניגוד ל-ABS אשר נמס באצטון. חומר זה הנו חומר נוח להדפסה כמו ABS ואף פחות נוטה לעיוותים מאשר ABS.

T-GLASE הנו חומר בעל שקיפות גבוהה העשוי מחומר הנקרא PET. קיים במגוון של צבעים אשר יחד עם השקיפות הגבוהה יוצרים מראה של מודל העשוי מזכוכית.

NINJAFLEX הנו חומר גמיש במיוחד, אשר לאחר ההדפסה ניתן גם למתוח ולמעוך אותו והוא ישמור על צורתו. משמש ליצירת מודלים הדורשים התאמה לגוף האדם כגון ראש לאוזניות כפתור, רצועות לשעון, אטמים וכו’.

COPPERFILL הוא פולימר העשוי מ-20% פלסטיק ו-80% אבקת נחושת. מחומר זה ניתן לקבל מודלים מודפסים אשר לאחר שיוף והברקה יראו כאילו נוצרו מיציקת נחושת. מומלץ לאובייקטים כגון פסלים וחפצי נוי.

BRONZEFILL הוא פולימר העשוי מ-20% פלסטיק ו-80% אבקת ברונזה. מחומר זה ניתן לקבל מודלים מודפסים אשר לאחר שיוף והברקה יראו כאילו נוצרו מיציקת ברונזה. מומלץ לאובייקטים כגון פסלים וחפצי נוי.

אנו עושים שימוש בכל החומרים המתוארים לעיל ומתחדשים בכל עת בחומרים הכי חדישים שיוצאים לשוק. בעזרת התאמה נכונה ובחירה של חומרים איכותיים אנו מבטיחים כי המודלים המודפסים יהיו באיכות הטובה ביותר ויתאימו לדרישות הלקוח. בחירה נכונה של חומרים להדפסת תלת מימד היא גורם מרכזי המשפיע על איכות המודל שנקבל.
אנו תמיד שמחים לייעץ ולסייע בבחירת חומרים מתאימים.

לקריאה בנושא שיטות להדפסה תלת מימדית לחצו כאן

מעוניינים בדגם תלת מימד באיכות מעולה? התקשרו אלינו ונשמח לעזור בכל התהליך!