מעוניינים לקנות מדפסת חדשה לבית או לעסק? האם ידעתם כי מחירי המדפסות בטכנולוגיית תלת מימד ירדו באופן משמעותי בשנים האחרונות? האם מדפסת תלת מימד יכולה להחליף את המדפסת הרגילה שיש לכם בבית או במשרד? ובכן, כדאי לדעת כי ישנם הבדלים משמעותיים בטכנולוגיות ההדפסה של המכשירים השונים, ומעבר לשימוש במילה מדפסת אין כל דמיון בין הדפסה רגילה להדפסה בתלת מימד.

טכנולוגיית ההדפסה

כיום, כמעט בכל בית ומשרד יש לפחות מדפסת אחת, כאשר יש שתי טכנולוגיות הדפוס העיקריות הן:

• מדפסת הזרקת דיו

מגוון דגמים בשלל מידות ועיצובים המבוססים על טכנולוגיית הדפסה באמצעות דיו, ישנם דגמים המדפיסים רק בשחור וגווני אפור, ודגמים המסוגלים להדפיס גם בדיו צבעוני. אלו דגמים איכותיים המתאימים לשימוש ביתי ו/או משרדי, עלות המוצר יחסית זולה אך חשוב לזכור כי עלות הדיו עשויה להיות גבוהה אם מדפיסים הרבה, במיוחד אם מתכננים להדפיס תמונות באיכות גבוהה.

• מדפסת לייזר

מבחר דגמים איכותיים להדפסה בכמויות גדולות, במהירות ובאיכות גבוהה. איכות ההדפסה טובה יותר בהשוואה לאיכות המתקבל באמצעות מדפסת דיו. זהו מכשיר מתקדם המיועד בדרך כלל לעומסי הדפסה גבוהים, המדפסת מצוידת בטונר לחיסכון בעלויות ההדפסה ולאיכות גבוהה יותר. חשוב לציין כי מדפסת לייזר מהירה באופן משמעותי ממדפסת דיו רגילה.

למשרדים ולכל מי שמרבה להדפיס כדאי להשקיע בדגם איכותי של מדפסת לייזר, עדיף מתוצרת מותג מוכר ואמין. המכשיר נועד להדפיס על ניירות וחומרי גלם נוספים, יש גם דגמים משולבים המתאימים לעסקים קטנים ולשימוש ביתי, דגם משולב כולל מדפסת בטכנולוגיית דיו או לייזר, סורק איכותי ובהתאם לדגם יש גם פקס.

לעומת דגמי המדפסות בטכנולוגיית לייזר או דיו, מדפסת תלת מימד מבוססת על טכנולוגיה שונה לגמרי. המדפסת התלת מימדית אינה מתאימה להדפסה על מוצרי נייר שונים, זהו דגם מתקדם ועתיר טכנולוגיות המיועד להדפסת מודלים ודגמים בתלת מימד.

במדפסת תלת מימד משתמשים בחומרים שונים כמו ABS, PLA, ושלל חומרים נוספים, ההדפסה מתבצעת בשכבות, שכבה אחר שכבה. כדי להדפיס בתלת מימד יש להכין קובץ תיב”ם, לכן כדאי לבדוק האם המדפסת שרוכשים מצוידת בתוכנה ייעודית או שיש לרכוש תוכנה בנפרד.

מחיר המדפסת ועלויות ההדפסה

כאשר רוכשים מדפסת חדשה לבית או לעסק חשוב לשים לב לפרמטרים כגון – מחיר המדפסת, עלות הדפסה וחומרים , טכנולוגיית דפוס, ביצועים, מהירות ואיכות ההדפסה וכדומה. למעשה, קשה להשוות בין מדפסות דיו ולייזר לדגמים של מדפסת תלת מימד מאחר ומדובר בטכנולוגיות דפוס שונות. מדפסת תלת מימד לא נועדה להחליף מדפסת דיו או לייזר, היא משמשת להדפסת מודלים ודגמים בתלת מימד ואינה מסוגל להדפיס על נייר בדו מימד כמו מדפסת רגילה.

לכן, חשוב לרכוש מדפסת בהתאם לצורכי העסק או השימוש הביתי, יש לבדוק עלויות נלוות מעבר למחיר המכשיר, וכמובן כדאי להזמין את המוצר רק מחברה מוכרת ואמינה.

אולי יעניין אותך גם:

מדפסות תלת מימד

חומרי גלם למדפסות תלת מימד

הדפסת 3D