אם תהיתם לעצמכם מה זה הדפסת אב טיפוס – אנחנו הולכים לענות לכם כאן על כל השאלות!

במהלך פיתוח מוצר או פטנט חדש יש לבנות אב טיפוס/ הדפסת אב טיפוס, המספק המחשה נוחה וברורה של המוצר ומאפשר לבצע בדיקות ואנליזות שונות כדי להבין טוב יותר את תכונותיו.

שלב זה הינו קריטי בהליך פיתוח מוצר חדש, וחשוב לבצעו במיומנות ובמקצועיות לפני שעוברים לייצור המוני.

יש מגוון שיטות וטכניקות לבנייה ולייצור דגמי אב טיפוס. עד לאחרונה, נאלצו מפתחי המוצרים להסתפק בטכנולוגיות כמו בניית מודלים ודגמים, באמצעות מכונות עיבוד שבבי (CNC)חיתוך בלייזר וטכנולוגיות מסורתיות נוספות.

כיום, ניתן להכין דגם תלת מימדי של אב טיפוס בעזרת מדפסות תלת מימדיות חדשניות, חלופה מתקדמת, זולה, מהירה ואיכותית יותר בהשוואה לשיטות הקודמות. עוד על תהליך הדפסת אב טיפוס במאמר שלפניכם.

הדפסת אבטיפוס
הדפסת אבטיפוס

חשיבות אב טיפוס בהליך פיתוח מוצר חדש

לאחר שיש ברשותכם רעיון למוצר חדש או לפטנט מקורי שאינו קיים עדיין, נהוג להכין מודל תלת מימדי בעזרת תוכנות גרפיות מתקדמות במחשב.

כך ניתן לבחון את מראהו, עיצובו והתנהגותו של הדגם במחשב, לבחון השפעת לחצים שונים ותפקוד בסביבות עבודה שונות, ולדמות את התנהגות המוצר ואת עמידותו ותכונותיו השונות.

לאחר בחירת חומרי הגלם מהם תוכלו לייצר את הדגם הסופי, ניתן להעריך את עלות המוצר ואת היתכנותו הכלכלית.

כאשר מדובר על הדפסת אבטיפוס, בניית אב טיפוס מהווה חלק קריטי ובלתי נפרד מהליך פיתוח מוצר או פטנט חדש, הדפסת אב טיפוס מאפשר לצפות במוצר באופן מוחשי ונוח, לאתר כשלים או פגמים שלא היה ניתן לגלות במהלך הפיתוח והתכנון הראשוני של המוצר במחשב, ולבדוק את התנהגות המוצר, עמידותו ויעילותו תחת הפעלת לחצים ושימוש.

אב טיפוס מאפשר לקבוע את חומרי הגלם הסופיים לייצור יעיל ונכון של המוצר, כדי להוזיל עלויות לפני המעבר לייצור המוני. כמו כן, באמצעות אב טיפוס ניתן להמחיש את המוצר בפני משקיעים פוטנציאליים. אפשר לבדוק את עמידות המוצר לאורך זמן, לבחון את העיצוב בקנה מידה מדויק וכיוצא בזה.

עלות ייצור אב טיפוס והדפסת אבטיפוס

ראוי להדגיש כי בניית אב טיפוס יקרה יותר מעלות ייצור המוצר בהמשך, מאחר ולא מדובר בייצור מסחרי, אלא בבניית מודל – הדפסת אבטיפוס של דגם יחיד.

במקרים מסוימים יש להשלים את ייצור אב הטיפוס באמצעות עבודה ידנית ולהזמין חומרי גלם מיוחדים. עם זאת, לאחר הייצור של הדגם הראשוני ניתן לקבוע במדויק את חומרי הגלם הרצויים לייצור מסחרי, ולבצע בדיקות מקיפות כדי להבטיח איכות גבוהה של המוצר הסופי.

עם זאת, ניתן להוזיל עלויות של בניית דגמים תלת מימדיים בעזרת הדפסת המודל הנדרש לפיתוח המוצר במדפסת תלת מימד.

הדפסת אב טיפוס במדפסת תלת מימדית, מאפשרת להדפיס דגם מדויק של אב טיפוס באמצעות מגוון חומרי גלם ובדיוק גבוה, ניתן להשתמש בחומרי גלם כמו פלסטיק מסוג ABS בשלל גוונים, PLA בצבעים שונים- חומר עמיד וידידותי לסביבה שאינו מתכווץ ואינו רעיל, ויש עוד מגוון חומרים נוספים, ביניהם ניילון אלסטי, וחומרים דמויי מתכת, אבן, עץ וזכוכית.

לקריאה על חומרי הגלם להדפסה תלת מימדית לחצו כאן

מעוניינים בדגם תלת מימד באיכות מעולה? התקשרו אלינו ונשמח לעזור בכל התהליך!