מהי מדפסת תלת מימדית?

בשנים האחרונות, אין מי שלא שמע על מדפסת תלת מימדית. המדפסת הזאת מגלמת את כל העתיד שתמיד חלמנו עליו. היא מאפשרת הדפסה של חומרים כמו, פלסטלינה, עץ, נייר, זכוכית ועוד. אופן פעולתה של המדפסת היא באמצעות תוכנה מיוחדת. התוכנה מאוד מזכירה את התוכנה עליה עובדת מדפסת רגילה רק שכן יש לה תמיכה מלאה בכל הקשור לתלת מימד, כלומר ניתן לצור מימדים של גובה ועומק. למעשה חומרי הגלם עליהם בוחרים להדפיס, יוצאים מפה ייעודית שיש במדפסת וכך נוצרת מעין רקמה אחרי רקמה. הדבר מזכיר שכבות שנרקמות אחת אחרי השנייה עד למצב בו נוצר מוצר מוגמר שהינו בתלת מימד.

הדפסה תלת מימדית ועיצוב הבית

למעשה, ניתן להשתמש בהדפסות תלת מימדיות למגוון גדול של תחומים ושימושים. אם נתמקד בתחום עיצוב הבית למשל, נוכל להשתמש במדפסת כזאת על מנת לצור רהיטים ופריטי עיצוב שונים. מעבר לכך, אם נרצה לעצב גוף תאורה משלנו, כלומר בעיצוב אישי וייחודי, נוכל גם כן לעשות זאת באמצעות המדפסת המדוברת.

עיצוב הבית עם מדפסת תלת מימדית

אמנם הדפסה בתלת מימד איננה זולה בכלל והיא גם לא נגישה לכל אחד באופן עצמאי. אגב, גם לבעלי מקצוע מתחום העיצוב כמו מעצבי פנים ואדירכלים, אין נגישות מלאה למדפסת זו. מה שכן, יש חלק קטן מבעלי המקצוע האלה, שכן מציעים שירות של עיצוב בית עם מדפסת תלת מימד. מה הכוונה? ניתן לייצר מעין מודל (דגם) של הבית המעוצב וכיצד הוא יראה לאחר שיפוץ מסוים או לאחר תהליך כלשהו של שדרוג. תסכימו איתנו שקל יותר לראות פיזית כיצד הבית יראה מבחינת העיצוב, מאשר לקרוא שרטוטים שלא תמיד מובנים בצורה יסודית. על כן, כאשר תחזיקו את הדגם ביד שלכם ותסתכלו עליו, תוכלו לראות ולהבין את השינוי המדובר שיעשה בבית שלכם.

מה אפשר לצור עם מדפסת תלת מימדית?

היופי הוא שניתן לצור כמעט הכל. האפשרויות הן רבות. מה שכנראה יעמוד ביניכם לבין היצירה יהיה כמובן עניין המחיר שעדיין גבוה יחסית. ניתן להסביר זאת עקב כך שמדובר על טכנולוגיה חדשה יחסית שנכנסה לשוק רק בשנים האחרונות. סביר להניח שעם הזמן, המחיר ירד ואנו נוכל אפילו להרשות לעצמנו לרכוש מדפסת כזאת לשימוש ביתי. התחום הזה מתפתח כל הזמן עוד ועוד וכבר הגיעו למצב שהצליחו להדפיס בית שלם מבטון, כל זאת על ידי שימוש במדפסת תלת מימדית. מבחינת דברים פשוטים, ניתן לייצר עם המדפסת הזו דברים כמו, ווים לתליית בגדים, תחתיות לשתייה חמה, פריטים למטבח ולמקלחת ועוד.

שורה תחתונה

אנו עוד נצפה לשינויים גדולים בכל הקשור לטכנולוגיית ההדפסה התלת מימדית. כמו שאומרים – השמיים הם הגבול. ככל שהטכנולוגיה תהיה יותר בשימוש ויותר מוכרת, כך יותר ויותר בעלי מקצוע ישתמשו בה על בסיס כמעט שוטף. אם בכל זאת יש לכם את התקציב לרכישת מדפסת כזאת, תוכלו לרכוש אחת בשביל התחביב ולהנות מהדפסות תלת מימדיות. אם אין לכם את התקציב, גשו לבית הדפוס הקרוב ותדפיסו כל מה שתרצו בתלת מימד. עליכם רק לבדוק שבית הדפוס מתמחה בהדפסה תלת מימדית, שיש לו ניסיון בתחום ובעיקר שיש חוות דעת חיוביות.