כרטיסים אלקטרוניים הם הדבר החם בתעשיית המחשבים, האלקטרוניקה ובעצם כל תחום אחר מתחומי החיים שנשען עליה – ומדובר באינספור תחומים. אם בעבר היה צורך לייצר את הכרטיסים האלה בדרכים מגושמות, מסובכות, תוך הסתמכות על הגורם האנושי והסיכונים או טווח הטעויות הכרוכות בו – הרי שכיום קל הרבה יותר לייצר אותם בזכות טכנולוגיה מתקדמת, שלא לומר פורצת דרך והיא הדפסה תלת מימדית והרבה יותר יעילה ומהירה של הכרטיסים.

הדפסה תלת מימדית לכאורה נשמעת כמו מושג שסותר את עצמו, שהרי כיום אין מי שלא מכיר טכנולוגיות הדפסה שונות על גבי נייר או חומרי אחר. אך הדפסה זו היא הדפסה דו מימדית ולכן שונה באופן מהותי מהתחום של הדפסה תלת מימדית. כפי שניתן להבין, בתחום זה מדובר על יצירת מודלים או תוצרים בעלי נפח ולא רק כאלה הנספגים בנייר או הבד שעליהם מתבצעת ההדפסה. יצירת מודלים אלה מאפשרת התנהלות קלה הרבה יותר עבור אדריכלים, אנשי רפואה וכמובן עבור מי שעובד בתחום הזיווד והאלקטרוניקה.

איך תורמת מדפסת תלת מימד לענף הכרטיסים?

כפי שניתן להבין – מה שעשה את המהפכה בתחום זה הוא האפשרות לייצר את הכרטיסים האלקטרוניים על ידי המדפסות המתקדמות. הכרטיסים עדינים, רגישים מאד ודרושים בתהליך הייצור שלהם מידה עצומה של דיוק – אחרת הכרטיס לא יוכל להיות בשימוש. המזל הוא שהמדפסות התלת מימדיות מסוגלות לספק את דרגת הדיוק והעדינות הנדרשת ולכן ייצור הכרטיסים הופך לפשוט ומהיר הרבה יותר. גם המרווח לביצוע טעות יורד באופן משמעותי, שכן המדפסת מקבלת את הוראות הביצוע מתוכנת מחשב מתקדמת.

אם בעבר היה לוקח לא מעט זמן לייצר כל כרטיס – בדרך איטית ובעבודת נמלים של ממש – הרי שכיום אפשר לתכנן את הכל דרך תוכנת המחשב ולשלוח פקודת הדפסה למדפסת התלת מימדית. באותו הזמן שהיה לוקח לייצר כרטיס אחד על ידי גורם אנוש או מכשור מיושן – אפשר לייצר כמות גדולה בהרבה של כרטיסים, שיהיו איכותיים, מדויקים ומתאימים לכל שימוש – על ידי המדפסת התלת מימדית. כאשר המדפסת מותאמת לאופי הפעולה או המשימה שעליה לבצע – אין ספק שהתוצרים יתקבלו לא פחות ממעולים.

למה משמשים הכרטיסים האלקטרוניים?

כאמור, כיום ניתן למצוא כרטיס אלקטרוני כמעט בכל מכשיר או פריט המבוסס על חשמל או דיגיטל. עדיין לא אבד הכלח על תעשיית הזיווד האלקטרוני והיא עדיין לוקחת חלק בלתי נפרד במגוון עצום של תהליכים, הן ביתיים או פרטיים והן עסקיים, מסחריים או תעשייתיים. כאשר מתקצר באופן משמעותי אופן יצירת הכרטיסים – אפשר להגדיל פי כמה את נפח הייצור ללא העלאה משמעותית של עלויות הייצור עצמן. כך הופכים מתקנים רבים ליעילים הרבה יותר ומסוגלים לספק ביקוש לפריטים וכרטיסים עבור הלקוחות שלהם.

את הכרטיסים ניתן למצוא במחשבים מסוגים שונים, בתעשיית הרכב, בעולם הרובוטיקה, הם מהווים גורם בלתי נפרד בתחום החשמל ומסייעים רבות לרכיבים אחרים להיות עמידים, בטוחים ולבצע את המוטל עליהם. מי שעוסק בתחום ובקיא ברזיהם של החלקים העדינים שאי אפשר לעבוד בלעדיהם – יוכל להעיד בעצמו שהתעשייה עוברת מהפכה של ממש בזכות הכרטיסים האלה ואופן הייצור האיכותי והמהיר שלהם.

אין לדעת מה יוליד יום או איך תיראה התעשייה בעוד מספר שנים. מה שבטוח זה שמוחותיהם של המומחים בתחום לא נחים לעולם והם תמיד, גם עכשיו, מתאמצים על מנת לחשוב ולמצוא את הרעיון הגאוני הבא שיביא להתקדמות מדהימה נוספת.