עיבוד שבבי באמצעות מכונות CNC מאפשר ליצור מודלים מדויקים ומיועד גם לבניית תבניות ולהדמיות של מוצרים בגודל מלא. בעיבוד שבבי מכניסים את חומר הגלם כגוש אחד למכונת CNC, יש מכונות בגדלים שונים, עם 3-5 צירים. סכיני הכרסום של מכונת CNC מסירים את החומר מהגוש עד לקבל הצורה הסופית, בהתאם לדרישות וצרכי הלקוח, ועל פי שרטוט מדויק. ניתן לבחור מתוך חומרי גלם מורכבים רבים כגון אלומיניום, פוליאוריטן, חומרים פלסטיים ועוד. ראוי לציין כי מכונות CNC לעיבוד שבבי, חריטה וכרסום נפוצות בשוק ומספקות מענה מקצועי ומתקדם למגוון תעשיות, לרבות תעשיות הרפואה, הרכב, האופטיקה, המתכת, התעשייה הצבאית והאווירית, וכן מענה לצרכי בניית ועיצוב מודלים לחברות בנייה, אדריכלים ומעצבי מוצר.

בניית דגמי המחשה

בניית מודלים ודגמים מאפשרת להמחיש את המוצר, על מנת לבדוק את תכונותיו וכדי להציגו בתערוכות, בכנסים מקצועיים ובפני משקיעים. שימוש נוסף הוא בניית דגמים למוזיאונים ומרכזי מבקרים ולתעשיית הקולנוע, הפרסומות והטלוויזיה. כדי לבנות מודלים ודגמים ניתן להשתמש בכמה טכנולוגיות. טכנולוגיית עיבוד שבבי (CNC) מאפשרת ליצור דגם אחד מדויק לפרטי פרטים או מספר דגמים, תוך אפשרות לבנות את המודל ממגוון חומרי גלם בהתאם לדרישות הלקוח. הדפסת מודלים באמצעות מדפסת תלת מימד נחשבת לחדשנית ביותר ומאפשרת לייצר דגמים ומודלים במהירות ובאיכות גבוהה. בית הדפוס זקוק לקובץ תיב”ם בתלת מימד על מנת לייצר את הדגם בדיוק רב.

בנוסף, ניתן לייצר מודלים ודגמים באמצעות בניית תבניות גמישות מסיליקון. בתבנית הסיליקון ניתן ליצוק מגוון חומרים כמו פוליאוריטנים בדרגות גמישות, שקיפות וחוזק שונות וחומרים נוספים. חשוב לדעת כי לאחר ייבוש היציקה יש לעבד את הדגם או המודל כדי ללטש אותו ולבצע בו תיקונים ידניים. עם זאת, תבניות סיליקון גמישות מהוות פתרון איכותי וזול לייצור סדרת מוצרים ראשונה. כמו כן, ניתן לבנות מודלים ודגמים בעזרת מכונות הזרקה בלחץ גבוה ובאמצעות מכונות חיתוך בלייזר.

כיום, נהוג לבצע בניית דגמים ומודלים בעיקר באמצעות טכנולוגיית עיבוד שבבי, ובשנים האחרונות מדפסות התלת מימד החלו לכבוש את הענף בגלל היתרונות שלהן, ומבחר חומרי הגלם המאפשרים לבנות מודלים ברמת דיוק גבוהה במיוחד, בעלויות משתלמות. עד לאחרונה, בניית מודלים ודגמים התאפשרה בעיקר בעזרת מכונות CNC, טכנולוגיית עיבוד שבבי מאפשרת לבנות מודלים מדויקים במחירים משתלמים, ברמת גימור גבוהה במיוחד ותוך שימוש בחומרים טהורים או מורכבים.

לקריאה בנושא חומרים להדפסה תלת מימדית היכנסו לכאן

שלב מקדים לייצור תבנית

בניית וייצור דגמים בעזרת עיבוד שבבי, חריטה וכרסום במכונות CNC הוא למעשה שלב מקדים לפני ייצור תבנית המיועדת לייצור סדרתי. כאשר מפתחים מוצר חייבים לבדוק את תכונותיו ויש לבחון את איכות הדגם ומאפייניו, כמו גם לבדוק את תועלתיות המוצר מבחינה יישומית וכלכלית כאחד. בניית מודלים ודגמים במכונות CNC מאפשרת ללקוחות לבחון את המוצר לעומק ולבצע מקצה שיפורים בהתאם לצורך, וזאת לפני ייצור תבנית המהווה לרוב השקעה כספית גבוהה. כאמור, כיום ניתן גם באמצעות הדפסה תלת מימדית לבנות מודלים ודגמים בעלויות אטרקטיביות ובמגוון גדלים.

בקרת איכות ממוחשבת

מכונות עיבוד שבבי CNC מספקות מענה מדויק לטווח תנועות גדול, כך שניתן לייצר באמצעותן דגמים ומודלים מדויקים ביותר. מכונת CNC מתקדמת כוללת בקרת איכות ממוחשבת, על מנת להבטיח את איכות הדגם. ראש הכרסום של המכונה נע על שלושה עד חמישה צירים כאשר מודלים פשוטים ניתן לבנות באמצעות מכונת CNC עם שלושה צירים, אך למודלים מורכבים יש להשתמש במכונתCNC עם חמישה צירים. עיבוד שבבי ממוחשב מאפשר לבנות מודלים מדויקים ברמה גימור גבוהה במיוחד, אך כיום ניתן לבצע זאת גם באמצעות מדפסות תלת מימד מתקדמות, לכן חשוב לפנות לחברה מקצועית המייעצת ללקוח ומספקת עבורו את הפתרון האיכותי והנכון ביותר עבורו.

לקריאה בנושא שיטות להדפסה תלת מימדית לחצו כאן

מעוניינים בדגם תלת מימד באיכות מעולה? התקשרו אלינו ונשמח לעזור בכל התהליך!