עד לפני כמה שנים רק חברות גדולות יכלו להרשות לעצמן להדפיס מודלים, דגמים ומוצרים באמצעות הדפסה תלת מימדית. בשנים האחרונות, טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד התקדמה משמעותית, עלויות ההדפסה צנחו מטה, וכיום כל אדם וכל עסק יכולים להרשות לעצמם לשלוח קובץ לחברת דפוס המציעה פתרונות מתקדמים ואיכותיים להדפסה בתלת מימד.

עולם הדפוס בתלת מימד צומח במהירות, ויש מגוון גדול של מדפסות חדשות ומשוכללות באמצעותן ניתן להדפיס מודלים ודגמים תלת מימדיים, בשלל חומרי גלם כגון חומרים דמויי אבן ועץ, חומרים המכילים כ- 80% מתכת (נחושת או ברונזה), PLA במגוון גוונים ושקיפויות, ABS, TPE המזכיר בהתנהגותו גומי, NYLON, פוליקרבונט (PC) ועוד.

מדפסת תלת מימד צבעונית – יכולות מכניות מרשימות

מדפסת תלת מימד צבעונית, מאפשרת להדפיס מודלים צבעוניים בגדלים שונים באמצעות חומרים קשים או רכים, את המודל ניתן לצבוע לפי בחירה, וניתן להדפיס על חומרים למדפסת תלת מימד דמויי פלסטיק, בדיוק רב ובמהירות גבוהה.

הדפסה תלת מימדית נחשבת לפתרון המשתלם ביותר עבור תכנון וייצור אב טיפוס, דגמים חדשים של מוצרים, מודלים ולעוד מגוון יישומים. עם זאת, חשוב לדעת כי קיימות מדפסות קטנות המאפשרות להדפיס מודלים יחסית קטנים, ורק בבית דפוס מקצועי ומוביל ניתן ליהנות מפתרון מתקדם להדפסת מודלים ודגמים עד לגובה של 1,200 מ”מ וקוטר 1,060 מ”מ.

מדפסת תלת מימד חדשנית ומשוכללת, מציעה רמת דיוק גבוהה במיוחד של 0.4 מ”מ, כלומר 400 מיקרון, רמת דיוק זו מתאימה לרוב ההדפסות, במידת הצורך ניתן לרדת לרזולוציית הדפסה מדויקת של 0.1 מ”מ.

פתרונות מתקדמים

בית דפוס המתמחה בהדפסת מודלים ודגמים בתלת מימד, מחזיק ברשותו מגוון מדפסות 3D מתקדמות וחדשניות על מנת לספק מענה מקצועי מושלם ללקוחות. לפני שליחת קובץ להדפסה חשוב לוודא כי לבית הדפוס יש מדפסת תלת מימד בגודל המתאים, וכי המדפסת מתאימה לצרכים הייחודיים שלכם.

חשוב להדגיש כי טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד מציעה יתרונות רבים בהשוואה לטכנולוגיות ייצור אחרות בענף כגון מכונות עיבוד שבבי (CNC), מכונות לחיתוך בלייזר וכו’.

ברוב המקרים, עלויות ההדפסה בתלת מימד נמוכות בהשוואה לחלופות, ורמת הדיוק הגבוהה הופכת את המדפסות החדשניות לפתרון המתקדם והמשתלם ביותר עבור מפתחי מוצרים, מפעלים, אדריכלים, חברות להקמת תערוכות, מהנדסי מוצר, מעצבים תעשייתיים, מפעלים, חברות תעופה ורכב ולקוחות פרטיים.

הדפסת מודלים ודגמים בדיוק גבוה

כאמור, מדפסת תלת מימד מציעה פתרון מתקדם להדפסת מודלים ודגמים ברמת דיוק גבוהה במיוחד. במידת הצורך, ניתן ללטש את הדגם, לצבוע אותו (עדיף בצבעים אקריליים או בצבעים על בסיס מים) או לבחור בחומר בעל גוון רצוי. בתוך זמן קצר יכול הלקוח לקבל את המודל שהזמין בהתאם לשרטוט מדויק בקובץ תיב”מ.

כמו כן, ניתן לייצר בדיוק גבוה מספר פריטים זהים, לפי מידות מדויקות ובחירת חומר גלם נדרש. עם זאת, חשוב להדפיס את הדגם או המודל רק בבית דפוס מקצועי ומוביל המציע ניסיון וידע רב, מבחר חומרים ומגוון מדפסות חדשניות.

 

לקריאה בנושא שיטות להדפסה תלת מימדית לחצו כאן!

מעוניינים בדגם תלת מימד באיכות מעולה? התקשרו אלינו ונשמח לעזור בכל התהליך!